close
照片//上週末跟美國家人去坐火車跟農場玩~


狄倫終於都不會夜奶了!

我覺得狄倫好貼心...[因為媽咪可以睡狠飽^0^]
從他出生後就是維持3-4小時吃一次習慣...




所以一個月的狄倫半夜還是都會夜奶1次.
但是到了狄倫快滿2個月時候[就是2個禮拜前]
我發現狄倫開始晚上睡狠多,一睡就是7-9小時以上,幾乎都能睡到天亮了!

也因為加入Similac的會員,沒事就會上Similac的"StrongMoms"網站看看.
從裡面也得到一些如何幫助baby睡覺的小資訊.[ 註 1 ]

另外,我也開始採取老媽子的意見,[他女兒2個月就能睡隔夜]
睡覺前尿布一定是乾淨的,
然後使用大一點的尿布,
這樣才不會尿布滿了BABY半夜唉挨唉叫媽咪.

我自己又添加另一個方法就是餵飽一點,
例如他平常喝5 oz 我會盡量讓他喝到5.5-6 oz才放他在床上睡覺.

就醬,已經1個月又1週的baby狄倫已經能從晚上11-12點睡到早上8 點多才起床!
而且起床後會馬上喝4-5 oz 的奶後又繼續睡到11-12點多才醒來!
[這3個禮拜之間狄倫只有夜奶一次而已喔!]

當然也可能他晚上跟早上睡覺狠多,
下午他就醒著狠久...
但是奶照喝!
好像要把昨晚跟早上的份量一次喝完.
你逼他睡他也都不肯ㄝ! 
就只願意小歇一下...
還要你抱他很多 = = " 果然有一好沒兩好 !

但是我還是喜歡狄倫這樣作息,
至少晚上跟早上都讓我補足睡眠,
畢竟媽咪睡飽狠重要!
媽咪睡好 精神好 對孩子也會狠有耐心,這是個人的感覺拉!

因為以前洋都要夜奶1次,還夜奶狠久...[快1歲吧??有點忘了]
把我這個媽快搞瘋了! = ="
不夜奶的孩子還是比較讓眾媽咪喜歡吧^^"



so..我跟老媽子的方式就給大家參考參考囉~^__^
這邊再次感謝老媽子的建議囉~




註1.這是從Similac的"StrongMoms"網站抓下來的!

Sweet Dreams: 2-Month-Old Sleep Patterns

 

Fortunately, by the time your baby is 6 to 12 weeks old, she'll probably be sleeping for longer stretches of the night. If she's not, you may have to help her learn to fall back to sleep on her own. Here are a few tricks you can try:

  • Put her in her crib, instead of rocking or holding her.

  • Wait until she’s groggy, but still awake; then lay her in her crib, say "good night," turn off the light, and leave the room.

  • If she cries, wait a few minutes before returning.

  • If she continues to cry, go back in the room (leaving the light off), rub her, and talk to her in a soothing voice. When she quiets down, say "good night" and leave the room again.

  • If she begins to cry again, repeat this pattern until she falls asleep.

It may take a few days, but she'll get the hang of it. Establishing this skill when your baby is still young will help prevent bedtime battles later.

"StrongMoms"
http://similac.com/baby-development/month-two


---------------------------------
我手邊有4張 各$6 $6 $11 $ 1 Nestle Good start 奶粉折扣卷.Expires 12/1-15/2008
需要的美國媽咪可以來信,
coco0204@hotmail.com
我會免費寄給你!

arrow
arrow
    全站熱搜

    Coco Chang 發表在 痞客邦 留言(19) 人氣()